Bratislava - Šamorín

5. 7. 2019

Keďže sa mi blíži TK na moju moto a moja moto svietila ako za dušičky, teda obyčajná sviečka na hrobe vydávala väčšiu intenzitu osvetlenia ako to moje predné/zadné svetlo a keďže všetci v BA sú "veľmi ochotní", dozvedel som sa tak akurát, že to moje kontaktné zapaľovanie z JAWA550 nemá také malé trafo, už neviem ako sa odborne volá a preto mi to tak slabo svieti. Takže som stál pred rozhodnutím, či kúpiť kontaktné zapaľovanie z JAWA21, ktoré tam aj patrí, alebo si zaobstarať novodobé bezkontaktné zapaľovanie VAPE, ktoré sa vyrába v Kromeříži. Kúpil som teda to VAPE a mal som to doma už dlho, aj 2 týždne, kontaktoval som všetkých dookola, no nik do toho nechcel ísť, tak som si na nete a na Youtube našiel návody a doma pred telkou som sa to snažil rozobrat, samozrejme na tom cvičnom nefunkčnom motore, čo som si raz kúpil. A 2 dni mi to trvalo, kým som to pochopil a kým som vedel urobiť rozborku a zborku. Nakoniec som sa tak vyšpicčoval, že to viem urobiť aj na čas, do 10 min to mám rozobraté aj poskladané. :-) A keďže som to už ovládal, tak som vytiahol svojho tátoša na parkovisko a pekne krásne som demontoval staré kontakné zapaľovanie JAWA550 a namontoval som tam nové bezkontaktné zapaľovanie VAPE. Všetko perfektné. Aj predstih som nastavil. No probl0m bol s elektrikou. Príliš veľa káblov na mňa. Vedel som len, že pôvodnú indukčnú cievku musím nahradiť novou od VAPE, ale čo s tými káblami. Hm, príliš veľa káblov, motali sa mi pomedzi prsty, nešlo mi to, bol som zúfalý a mal som pocit, že ma niekto sleduje, zdvihol som hlavu a oproti bývalý sused, čo býva o ulicu vedľa a je vyučený autoelektrikár, oslovil som ho a sviatok-nesviatok, usmial a spýtal sa, že čo na tom neviem, že mám moto dotlačiť k nemu do garáže, premeria čo treba a nahodí mi to. Spolu aj s kávou čo som u neho vypil, trvalo mu to hádam 10 min a bolo. Super! :-) A moto? Šliape ako hodinky. Nielen že šliape, ale aj svieti! Normálne ma je vidno aj spredu aj zozadu. Super! Aj ja som niečo videl. Takže: Amerika! :-)

A keďže som mal moto opravené, doma som sa umyl, posilnil a hybaj do Šamorína vzdialeného od BA asi tak 35km. Parádny výlet. Keďže Šamorín moc nepoznám, vedel som len, že je tam to mega športové stredisko Xbionic, chcel som to vidieť, lebo som si to nevedel predstaviť. 

Šamorín je maličké mestečko, kde žije 60% občanov maďarskej národnodnosti. Ulice su lemované alejami stromov, majú tam 3 kostoly - rímokatolícky, evanjelický a kalvinský, obecný úrad a obrovský spoločenský dom, centrum mesta tvorí vlastne obrovský obchoďák ešte z čias komunizmu, je to také klasické budovateľské mesto. Nemám nijaké námietky, je pekné, no historicky tam je tak akurát studňa pred obecným úradom a tie 3 kostoly. A teraz ten Xbionic a to je všetko.

A keďže som mal úspešný deň, ráno montáž bezkontaktného zapaľovania, poobede výlet do Šamorína, večer som chcel odložiť moto, no zdalo sa mi, že sa mi hýbe zadný kryt, tak ho dotiahnem, no ešte predtým pod tie skrutky, ktoré tam sú, dám ešte aj podložky, dotiahnem a ... strhol som závitový čap a teraz som v zadnici. :-( Super! Jednu vec opravím a ďalšiu ešte horšiu poškodím. :-( Tie závitové čapy už mám objednané, len tie pôvodné, ktoré sú privarené, neviem, čo s nimi. Ani ako ich demontovať a keď tam dám tie nové, potrebujem, aby mi to niekto zvaril, také max 2 bodové zvary na každý závitový čap. A mám zase čo robiť a koho hľadať. Až mám pocit, že tie problémy s moto si robím sám, aby som mal stále nad čím rozmýšľať. Neviem. Ale som riadne nasratý. Tentoraz sám na seba. :-(

A najväčšia sranda je, že celé to prerábania osvetlenia som vlastne ani nemusel robiť, lebo v roku 2018 prešiel novelizáciou u nás zákon o cestnej premávke a technické kontroly pre motocykle a trojkolky kategórii L1e (toto je moja kategória) a L2e sa zrušili. Teda L1e/L2e museli doteraz absolvovat TK v štvorročných intervaloch.

Kategóriu L1e tvoria malé motocykle so zdvihovým objemom do 50 cm3, maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 45 km/h (moja ide aj 52,3km/h ale pssst) a čistým (spaľovacie motory) výkonom do 4 kW (moja má asi 2,6kW). [Zdroje: Vyhlaska c. 137/2018 Z. z., Vyhláška č. 138/2018 Z. z. Oslobodené sú malé motocykle do 50 cm3 (L1e)]

No a taký som mal predĺžený víkend, presnejsie len 5.7., v NR bola púť za Konštantína a Metoda a ja som mal tiež púť, ale z BA do Šamorína a späť. :-)

© 2020 Cesta pioniera cestovateľský denník. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky