
JAWA 50, typ 21 Šport
JAWA 50 Typ 21 Pionier sa začal vyrábať v roku 1967 ako piaty Pionier výrobného programu JAWY.
JAWA 21 sa líšila od svojho predchodcu JAWA 20 tým, že bola odstránena všetka prebytočná plecharina. Najmä priečne chrániče nôh spolu s podlahou. Bol vymenený aj držiak stupačiek za nový, do ktorého sa naskrutkovali stupačky. Priečne plechy chrániace nohy boli nahradené prsiami kryjúcimi motor. Riaditká boli väčšie, s hrazdou a mali rýchlopal namiesto rovných riadítok s klasickou plynovou rukoväťou.
Motocykel sa dodával so zadným kolesom s klasickou pneumatikou o rozmeroch 2,75/16 alebo na športové účely s drápmi vzoru S 9 a veľkosťou 2,75/16.
Tento motocykel sa predával v roku 1965 za 3.220 korún československých. V prevedení SPORT sa predával za 3.680 korun. Vyrábal sa až do roku 1977. Cena motocykla Jawa 50/20 v rokoch 1977/78 bola 3.800 korún československých.
Priemerný hrubý mesačný zárobok v roku 1977 bol 2 462 Kčs.
Druh tovaru a služieb | Jed. | Cena v Kčs |
Chlieb žitnopšeničný | 1kg | 4,40 |
Ryža (1.trieda) | 1kg | 5,00 |
Zemiaky neskoré (1.trieda) | 1kg | 1,40 |
Maslo | 1kg | 40,00 |
Olej | 1l | 25,40 |
Cukor kockový | 1kg | 8,00 |
Víno biele (1.trieda) | 1l | 17,00 |
Rum tuzemský (40%) | 1l | 65,00 |
Značka a typ | Cena v Kčs |
Babetta 207/100 | 2 800 |
Jawa 50/20 | 3 800 |
Jawa 50/23 | 4 180 |
ČZ 250/471 | 9 200 |
Jawa 350/634.4.03 | 10 200 |
Jawa 350/634.5.02 | 11 000 |
Značka a typ | Cena v Kčs |
Škoda 110 R | 66 800 |
Škoda 105 S | 56 000 |
Škoda 105 L | 57 000 |
Škoda 120 L | 58 800 |
Škoda 120 LS | 62 700 |
Škoda 120 GLS | 65 000 |
Trabant limuzína S | 36 500 |
Trabant limuzína H | 37 500 |
Trabant combi S | 39 500 |
Trabant combi H | 40 500 |
Wartburg 353 štandard | 55 300 |
Wartburg 353 de Luxe | 56 300 |
Wartburg 353 tourist | 64 300 |